Tuesday, August 4, 2009

Papierporselein - het resultaat




Eindelijk is het resultaat van de workshop er. Maar helaas zijn er 4 van de 7 potjes die ik maakte verdwenen. Gebroken of meegenomen door een andere cursist ? Ik zal het nooit weten.






Ondertussen heb ik door de porselein zich gedraagt na het drogen en bakken ... toch een krimp van 20 à 30 %. Met dit in het achterhoofd mij deze morgen een pak papierporselein aangeschaft en me deze warme namiddag onder een parasol in de tuin volledig laten gaan in het maken van kralen. Helaas was het een beetje te warm wat nefast is voor de kwaliteit van de klei.
Een aantal dingen die ik wou proberen lukten hierdoor totaal niet. Dit zal ik dus bij koudere temperaturen moeten doen.
Krijg ook alweer de kriebels om dit te combineren met haakwerk, dus een paar kleuren bij mekaar gezocht om te combineren met de papierporseleinen bollen in lichtgroen die ik maakte.

No comments: